Στην αποψινή εκπομπή επικεντρωνόμαστε σε ένα λάθος! Έννοια καθόλου ξένη η ταμπού στην τζαμαϊκάνικη μουσική ιστορία αφού τα περισσότερα ''είδη'' της προέκυψαν από κάποιο ''λάθος'' η έστω από κάποια σύμπτωση... Το ska καλλιεργήθηκε ως αποτέλεσμα της ευφορίας που έφερε η ανεξαρτησία του νησιού από το βρετανικό στέμμα, το rocksteady, σύμφωνα με τις φήμες, γεννήθηκε ως αποτέλεσμα μιας συνέχειας καυτών καλοκαιρίων που ανάγκασαν τους μουσικούς παραγωγούς να επινοήσουν ένα πιο ''αργό'' είδος ώστε να μην ιδρώνουν υπερβολικά οι θιασώτες των χοροεσπερίδων της εποχής ενώ το dub, φημολογείται πως προέκυψε το 1968 όταν ο Ruddy Redwood, soundsystem operator του Supreme Ruler of Sound (SRS) επισκέφτηκε το στούντιο του Duke Reid για να παραλάβει μια κόπια του On the Beach των Paragons. Όσο ''κοβόταν'' ο δίσκος του Redwood, o τεχνικός του στούντιο, Byron Smith, ξέχασε να προσθέσει τα φωνητικά στη μίξη με αποτέλεσμα η κόπια του Redwood να τυπωθεί ως instrumental/rhythm track. Απτόητος ο Redwood, κυκλοφορεί την ελατωμματική κόπια στο dance session της βραδιάς, παίζει την original εκδοχή του On the Beach και αμέσως μετά ''δοκιμάζει'' την ελαττωματική κόπια που παρέλαβε από τον Byron Smith. Το αποτέλεσμα; Οι παρευρισκόμενοι, ενθουσιασμένοι απαιτούσαν να παιχτεί η ελατωμματική κόπια 10-20 φορές σύμφωνα με (τη) μαρτυρία του Bunny 'Striker' Lee... Έτσι ο Redwood επιστρέφει στο στούντιο του Duke Reid για να τον παροτρύνει να κυκλοφορούν και τα rhythm tracks ξεχωριστά, αυτό που εξελίχθηκε σε αυτό που ονομάζουμε dub, ένα διαστρωματωμένο ηχητικό ''στριπτιζ'' ενός original κομματιού όπου ο τεχνικός επεμβαίνει στην ανατομία του κομματιού προσθαφαιρώντας στοιχεία του κομματιού που διανθίζονται με τη χρήση ηχητικών εφέ όπως echo, reverb, delay κ.ο.κ..
Ιχνηλατώντας λοιπόν τέτοιους ηχητικούς πειραματισμούς, ακούμε αποσπάσματα από το 1ο dub LP (Aquarius Dub του Herman Chin Loy), θραύσματα από το ''καλύτερο dub LP του κόσμου'' (Dial M for Murder, Phil Pratt), παράλληλα με ''διαμαντάκια'' από τον Dub Specialist του Studio 1 (Sylvan Morris), τον Clive Chin στο ιστορικό Java, Java, Java dub LP, τον King Tubby μιξάροντας για λογαριασμό του Clancy Eccles, του Tommy Cowan αλλά και για τον ίδιο του τον εαυτό, τον Errol T. του Joe Gibbs, τον Bunny Lee, μαθητευόμενο του King Tubby, τον Jimmy Radway in dub στο Mother Lisa του Leroy Smart, τον Lee Perry που θα διεκδικήσει μεταξύ άλλων την ''πατρότητα'' του dub... και η ιστορία συνεχίζεται στα ακουστικά σας!
!Καλή ακρόαση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου